Ska I Buy My Bolagets Optioner


Varför du borde tänka två gånger innan du köper ditt företags stock. Actors tar en sista båge vid öppningen av Enron i New York City. Getty Images Andy Kropa. Buying lager i ditt företag verkar som en logisk investering till nominellt värde Vilket bättre sätt finns det för att visa högre uppdrag inte bara din lojalitet utan också din vilja att satsa på dem. Problemet är att du bara gör dig mer ekonomiskt sårbar i processen. Allt du behöver göra är att återkalla Lehman Brothers öden MCI WorldCom och Enron-anställda som tittade på sina pensionssparande försvann när företagen tankade. Dessa berättelser skulle fungera som en varningshistoria, och ändå är 40 procent av arbetarna, vars 401 k planer tillåter dem att köpa företagslager, fortfarande 16 till 19 procent andel av deras portfölj till orsaken, enligt en rapport från 2012 av anställningsbidrag och forskningsinstitut. De flesta experter rekommenderar att investera ungefär hälften så mycket, om någon, till arbetsgivarlagret. Tänk på det här sättet Om du är wor K för ett företag är du i princip redan en investerare där Du tar risk för att de kommer att lyckas och du kommer att vara anställd för lång sikt Om de går under kommer du att förlora din inkomst och i vissa fall, Även dina fördelar. Om du har 20 procent av dina pensionsbesparingar också knutna i maskinen, så sätter du ännu mer av dina finanser på spel. Moshe Milevksy, en finansprofessor vid York University i Toronto, har länge rekommenderat enskilda Investerare mot denna väg Han berättade nyligen för Reuters Lewis Braham, det klokare alternativet skulle vara att styra sina aktieval i motsatt riktning för sin bransch, i synnerhet i enskilda branschfokuserade börshandlade fonder för att täcka alla andra sektorer på marknaden, men deras egen. På så sätt undviks korsningen mellan din karriär och din investeringsportfölj, sa han. Bundlinjen Investera en del av din portfölj med din arbetsgivare är inte säker på att resa till poorhouse, men var försiktig med hur stor en bit av din paj du är Villig att ge upp. SEE Också Tänk två gånger innan du konverterar till en Roth IRA. Följ Smart Investor och missa aldrig en uppdatering. Varför du borde tänka två gånger innan du köper ditt företags lager. Vad ska jag göra med Mina lageroptioner. Uppdaterad 13 oktober, 2016.Stockoptioner är en stor förmån som erbjuds av många företag. Aktieoptioner gör att du kan köpa aktier till ett reducerat pris. Du måste hålla fast på beståndet under en viss tid innan du kan sälja aktiebolaget. Företaget ger arbetstagaren möjlighet att dra nytta av från företagets tillväxt när de erbjuder aktieoptioner. Startup erbjuder ofta detta alternativ med en lägre startlön, men större företag kan också erbjuda aktieoptioner. När ska jag köpa aktieoptioner. Om du har fått th E möjlighet att köpa aktieoptioner kanske du vill utnyttja dem om du för närvarande har råd att göra det Du borde inte gå in i skuld för att köpa aktieoptioner Det är viktigt att du väger risken för dessa aktier mot vad du har råd att Förlora Du bör också bara köpa aktieoptioner om du är övertygad om att företaget kommer att fortsätta växa och vinst Du bör också titta på villkoren för aktieoptionerna och hur länge det tar dig att bli intresserad av aktierna Om du planerar När du lämnar företaget snart kan du inte köpa aktierna. När du köper aktierna bör du också planera för skatteimplikationer, vissa aktieoptioner ges som skattefria och du betalar bara en kapitalvinstskatt när du säljer dem. Andra Redovisas som skattepliktig inkomst. När ska jag inte utnyttja aktieoptionerna. Ibland kan det erbjudna priset inte vara djupt diskonterat tillräckligt för att vara till nytta. Om rabatten inte är så djup eller om nuvarande betyg Ett pris har sjunkit under det belopp de erbjuder sina alternativ till, då är det inte bra Du kommer att förlora pengar när du bestämmer dig för att sälja aktierna Om du inte har råd med dina aktieoptioner, borde du verkligen inte köpa dem. Detta innebär att du inte går in i skuld eller slutar köpa en månads värdering av utgifter på ett kreditkort för att ha råd med alternativen. Vad gör jag med Mina aktieoptioner när jag har dem. Om du köper köpoptionerna Du bör ställa in en riktlinje om när du vill sälja aktierna. Du kanske vill hålla fast vid en viss andel av dina aktier, men det är viktigt att diversifiera dina investeringar och besparingar, så du måste sälja några av dina aktier. Du kan ställa in En dollarfigur som anger när det är dags att sälja dina aktier och sedan sälja den procentsats du har satt. Dessutom kanske du vill ställa in ett annat belopp när du säljer en annan procentandel. Det kan hända att aktierna minskar i värde, don T panik och sälja dem Du sh Ould rida ut låga i aktierna Den största risken att utnyttja aktieoptioner är att ha för mycket av dina pengar bundna i ett enda lager Var noga med att diversifiera så fort du kan. Kan jag använda aktieoptioner för pensionssparande. Det är möjligt att använda dina aktieoptioner för dina pensionsbesparingar, men de kommer inte att skyddas mot skatter på samma sätt som dina investeringar i en 401 k eller IRA skulle vara En väg runt det är att investera pengar du får från att sälja det eller från Utdelningar i ett IRA-konto. När du äger aktier får du utdelning på aktierna. Du bör bestämma vad du vill göra med dessa pengar nu. Du kan verkligen förbättra dina pensionssparande genom att placera dina utdelningar direkt i en IRA eller ett annat sparkonto som har har öronmärkts för pensionering Det kan vara frustrerande att inse att de aktier du har hållit på som säkerhet har sjunkit i värde Om du är seriös om att komma in i marknaden bör du prata med en finansiell planerare och diskutera precis hur aktieoptionerna kommer att passa in i din övergripande finansiella plan Om du verkligen vill bygga rikedom måste du noga följa en budget, planera för pensionering och investera klokt. Inte köpa för mycket företag. Jag gick till lunch med ett par tidigare Medarbetare den andra dagen och vi diskuterade de aktuella frågorna hos mitt tidigare företag som jag aldrig nämnde när jag letade efter ett nytt jobb, men mitt tidigare företag hade ekonomiska svårigheter. Dessa problem har nyligen intensifierats och under de senaste 12 månaderna har bolagets lager Har fallit över 75 Det är en extrem mängd och det är att ställa företagets framtid i tvivel. Jag är glad att jag inte längre är anställd av dem, men jag är inte glad över situationen för några av mina vänner och tidigare medarbetare. Jag lägger alla dina ägg i en korg. En av de saker jag försöker göra med min investeringsportfölj diversifierar min innehav bland flera olika investeringar. Jag investerar främst i indexfonder eftersom de har de lägsta avgifterna och i allmänhet cov Finns ett brett utbud av alternativ En sak som jag håller mig borta från är att investera i mitt företags lager. Det är inte svårt att hitta exempel på människor som förlorat sina livsbesparingar efter att ha investerat kraftigt i deras företag för att se det gå upp i magen. Inkluderar Enron, WorldCom och dussintals DOTcom s som hade uppblåst priser innan världen insåg att de bara var spekulationer och botten föll ut. En annan anledning är att ditt jobb är troligtvis din huvudsakliga inkomstkälla, så det representerar redan en stor del av Dina totala inkomstproducerande tillgångar kommer ihåg att du kan överväga din förmåga att skapa inkomst som tillgång. På gymnasiet berättade min pappa om att han inte investerade i sitt företagsaktie var att om företaget gjorde det bra, riskerar han att han skulle ha en jobb som skulle gå bra Han valde istället att investera i indexfonder och liknande innehav som har gjort bra för honom. Vad är det med företagets matchning? Ibland ger företagen matchande 401 k-fonder som lager, eller de finansierar pensioner med företag Lager Om det är ditt enda val så borde du antagligen ta det. Det är trots allt gratis pengar, men du bör vara försiktig med att mängden bolag du äger inte blir för tungt baserat på din totala portfölj Du kanske ser ut att sälja lite av det när det är möjligt för att upprätthålla en balanserad portfölj. Var försiktig med eventuella skattepåverkan. Vad gäller företagsrabatter. Några företag erbjuder anställningsaktieinköp som tillåter sina anställda att köpa aktier med rabatt. Ibland kan det här vara en bra affär Om du Känner till ditt företag och tycker att det är väl värderat och du inte handlar med insiderinformation, då gör ett köp kan vara bra. Kom ihåg att du inte äger för mycket företagslager i förhållande till dina totala innehav. Dock borde du bara köpa din företagets lager baserat på det egna värdet och inte bara för att du får rabatt. En rabatt på någonting som är övervärderad betyder att du kanske kan bryta i bästa fall, eller i wors Inte förlora pengar. Ägarbolaget är inte dåligt det handlar om balans. Bara som allting, balans är nyckeln Din karriär är redan starkt investerad i ditt företag, så fokusera dina andra investeringar på platser som ger dig bästa avkastning. sista sak du skulle vilja hända med ditt företag är en annan typ av Enron-typ. Artikkel av Ryan Guina. Ryan Guina är grundare och redaktör för Cash Money Life Han är en författare, småföretagare och entreprenör. Han tjänade över 6 år på aktiva plikt i USAF och är för närvarande medlem i IL Air National Guard Han skriver också om militära pengar ämnen och militära och veteraner fördelar på The Military Wallet. Notera om kommentarer på denna webbplats Dessa svar är inte tillhandahållna eller beställda av bankannonsören Svar har inte granskats, godkänts eller på annat sätt godkänts av bankannonsören. Det är inte bankannonsörens ansvar att säkerställa att alla inlägg och eller frågor är besvarade. Jag är vanligtvis överens om att diversification på är den bästa politiken för de flesta, men som bufett säger, diversifiering innebär att du inte vet vad du gör om du tror att ditt företagsbestånd kommer att hoppa raket, det är inget fel att vara över förlängd i en riktning. Mycket sant Men Det här är mer av en generalisering istället för en en storlek som passar hela artikeln. Buffé är en sällsynt person som är bland de bästa i världen på vad han gör. De flesta har inte tid, energi, kunskap eller disciplin för att spåra företagets lager Tillräckligt bra för att förstå alla risker som är förknippade med att hålla för mycket företagslager. Tack för kommentaren uppskattar jag alltid de som tar en annan uppfattning som alltid hjälper mig att lära. Jag håller med om att diversifiering är svaret jag tror att du borde köpa lite lager i Företaget du jobbar för har du inte stora mängder och procentsatser där. Om du är professionell och har självförtroende, skulle jag förespråka massor av koncentration För alla andra, om det inte är ditt spel, delta i totalt dyk Rsification Ekonomin kommer att göra bra med tiden Försäkra dig om att du inte köper till fel pris eller fel tid Det är vad de flesta ska göra, köpa en billig indexfond och långsamt dollar kostar i genomsnitt det. Jag tycker att det är ganska klart att nästan alla borde använda diversifiering Han har också nyligen satsat pengar på hedgefonder chefer de kommer inte slå SP 500 efter att ha beaktat deras avgifter under 10 år Så där han verkligen visar mer vad jag tror han tror än citatet säger väsentligen nonly En väldigt få yrkesverksamma bör göra det som han och Munger, kanske Soros, Rodgers. Notera, John, den buffén verkar också tro att det är rätt för 99 personer som inte har tid att vara branschgenier och gör sitt jobb och lever deras liv Följaktligen indexering och liknande åtminstone följa marknaden mot dum diversifiering där du bara investerar i någonting. Jag tror att folk ofta har för mycket förtroende för aktiebolag En ex-chef ville ha aktiebolag eftersom hon trodde Vi var ett bra företag Vi var bra som människor, men jag har ingen aning om hur vi var ekonomiska. Hon hade ännu mindre Men det var ett bra företag. Hon var lyckligtvis till största delen investerad i en målpension. Inte lika dynamisk men undviker också stora skruvar. . Jag skulle inte tänka på att få aktiebolag som match om jag kunde sälja den under en viss period, men det skulle jag likväl välja, men det var väl. Att få företagslager med rabatt är en bra investering beroende på det slutliga trycket Kan du sälja det? Strax efter att du köpte det eller måste du vänta i 2 år Om innehavsperioden är mindre än 6 månader kan det vara meningsfullt att köpa beståndet till en rabatt och säkring med en put-option. Stort inlägg och försiktigheten att äga också Mycket företagslager enligt min åsikt kan inte stressas nog Bara fråga medarbetarna hos Bear Stearns och andra Mitt hjärta går verkligen ut till trofasta medarbetare som har bränts av företagslager. Jag tycker också att det kan finnas en psykologisk faktor på jobbet när det kommer Till företagslager får jag känner att vissa människor känner att de borde äga företagets lager av lojalitet mot sitt företag och känna sig illojala när de säljer aktier jag säger att personer som äger några aktier är ok men att ha en betydande andel av dem som sparas i ditt företag kan vara ett stort misstag. mottagit lager i ett företag som jag jobbat på nyligen och sålde hela insatsen på uppgörelse. Min resonemang var detsamma som Ryan s genom att jag hade en mycket hög exponering för detta företag helt enkelt från det faktum att det var min enda inkomstkälla sedan jag sålde det är lagret ned 25. Det är roligt att folk nämner Buffett När jag fick aktier i mitt företag frågade jag mig en enkel fråga. Skulle Buffett äga detta Svaret var nej. Utdelningstillväxt Investor, bra kommentar En sak att komma ihåg är att vissa företag har en policy att ta en negativ ställning på företaget, oavsett om de säljer korta eller köper en uppsättning. Inte säker på hur de skulle få reda på det, men det var en policy på Mitt sista företag och jag antar en uppsägningsbar överträdelse. Jag tror att det beror på reglerna för försäljning, som utdelningstillväxt Investor nämnde, om företaget är väletablerat eller relativt nytt och rabatten får du. Mitt företag brukade erbjuda en anständig rabatt , det var det lägre av antingen start - eller slutdatum för varje 6 månadersperiod, nu är det bara en liten rabatt och slutdatumspriset. Det har gjort det mycket mindre attraktivt och jag deltar därför inte i aktieinköpsplanen Låt dummen säga: Sätt inte alla dina ägg i den enda korgen, det är bara ett sätt att säga: Sprid dina pengar och din uppmärksamhet, men den vise mannen säger: Sätt alla dina ägg i en korg och titta på den där korg - Mark Twain. Leave a Kommentar.

Comments